Laden

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Wie krijg ik aan de telefoon?

  • Wie krijg ik aan de telefoon?

    Als u de huisartsenpost belt, krijgt u een triagist(e) aan de telefoon. Belt u voor iemand anders? Zorg a.u.b. dat u bij de patiënt bent. De triagist(e) zorgt dat u zo snel mogelijk de juiste hulp op het juiste moment krijgt. Afhankelijk van uw situatie kan dat zijn: Voorlichting en/of adviesDe triagist(e) beantwoordt uw vragen […]

  • Wat als ik de huisartsenpost wil bellen?

    Als u belt, krijgt u een triagist aan de telefoon. Belt u voor iemand anders? Zorg s.v.p. dat u bij de patiënt bent. De triagist vraagt naar de volgende gegevens van de patiënt: De triagist zorgt dat u zo snel mogelijk de juiste hulp op het juiste moment krijgt.

  • Waarom worden de telefoongesprekken opgenomen?

    De huisartsenpost neemt alle telefoongesprekken op en bewaart deze voor een periode van twee jaar. Er worden geluidsopnamen van de telefoongesprekken gemaakt: Gesprekken worden opgenomen vanaf het moment dat de triagist de telefoon opneemt tot het moment dat de verbinding wordt verbroken. Hiervoor gelden zowel wettelijk als intern strikte regels. Ook voor het terugluisteren van […]